In de fluitketel bouwt zich de stoomdruk op, het bijna kokende water borrelt tegen de dikke koperen wanden, damp stijgt op aan de tuit en lost slierterig op in de lucht. Wild klotst het water in het interieur van de fluitketel, die het uit alle macht lijkt te willen verlaten. De hitte is enorm, de druk onweerstaanbaar. Grijze dampen beginnen langs de tuit te spuiten, die eerst aarzelend maar spoedig vol overtuiging een heftige gillende fluittoon produceert. De dampen vermengen zich onmiddellijk met de lauwe keukenlucht die even lijkt te zinderen. Mijn vriendin roept „ik kom“ en rent naar het gasfornuis om het uit te draaien. Ik zit aan de keukentafel en kijk haar dankbaar aan. Mijn handen zitten vol deeg omdat ik een taart voor haar wil bakken. Ze likt mijn handen schoon en kust me op mijn mond.
De geilheid kan alles beheersen. Geilheid komt voor de bevrediging en echte bevrediging is zelden. De bevrediging na een snelle wip is van oppervlakkige aard. Er is een soort diepere geilheid daarna met de hete morgenzon in je rug in je onderbroek aan de keukentafel te zitten en een kop sterke ristretto zonder suiker te drinken. Er bestaat een soort diepere geilheid die we kunnen ontdekken nadat we met het oppervlakkige deel van de geilheid dat door hormoonsecretie wordt beheerst hebben afgerekend. Dat is het hele verschil tussen goede en slechte sex. Het gaat om de diepere geilheid die we eigenlijk overal in de wereld kunnen ontdekken. Wanneer we haar niet in een wankel rollende autoband, een doos kapotte eieren, roestkleurige mossen en uitgelopen makeup kunnen zien, dan moeten we daarvoor oefenen.
We kunnen ons volledig door onze geilheid laten beheersen. Er zijn enquêtes gehouden onder jonge mensen met de vraag of ze sex in het toilet van een lijnvliegtuig willen hebben, en voor velen blijkt dat een stille wens te zijn. De wens op zich is al geil genoeg. Zo herinner ik me een boswandeling met een wilde vriendin, tijdens dewelke we naarstig op zoek waren naar een stille mossige plek, vrij van krabbelend ongedierte en vooral de blikken van andere mensen, die geschikt was om er de liefde de bedrijven. Urenlang slopen we door het bos. We keerden uiteindelijk onverrichterzake terug, maar mijn droom die nacht was bevredigender dan ooit.
Toen ik jong was schreef ik de zin “ik wil sterven met mijn pik omhoog” op en was daar niet weinig trots op, toen al op zoek te zijn geweest naar het toppunt van geilheid. Maar met de jaren heeft zich ook mijn idee van geilheid ontwikkeld. Alles wat niet dood is, is geil. Het aspect van de wrijving, de onderhuidse spanning en de geluksstoffen die door je bloedbaan klotsen is op de achtergrond geraakt. Er zijn veel meer dingen geil nu, ook grassprietjes en zelfs gelukte zinnen in boeken. Dat is maar goed ook. Voor de voortplanting van ideeën kunnen we wel wat extra geilheid gebruiken. Het is zo’n mak gedoe. Wanneer hoor je nou dat twee ideeën zo van elkaar zijn gecharmeerd dat ze opgewonden van elkaar raken, dat de mensen die deze ideeën vertegenwoordigen wild van geilheid de contouren van hun ideeën tegen elkaar wrijven tot ze in hevige orgasmes uitbarsten en er een nieuw idee ontstaat?
Toch blijft geilheid iets van onze lichamen. We zijn tenslotte zoogdieren. Ik wil niet artikelen over een opwindende zangeres schrijven en als ze dan naakt mijn hotelkamer binnenwandelt zeggen dat het me slechts om haar stem ging. Of de geilheid van een gedicht slechts metaforisch bedoelen. Of zeggen dat de de dikke uitbundige verfmeteoren op een reusachtig schilderij „aan de geilheid refereren“ zonder de levendige fantasie, je vriendin of vriend tegen dat schilderij te drukken en onstuimig te neuken. Ik heb een keer op een schitterende viool gespeeld en door de klank kreeg ik spontaan een erectie. Geilheid kan zich op de vreemdste momenten aandienen, maar het blijft een kwestie van zwellichamen en vochtigworden, en af en toe klaarkomen, inderdaad.
Ondertussen is het water in de fluitketel afgekoeld. Mijn vriendin lacht naar me en trekt met duim en wijsvinger een baardhaar uit. Ze gaat op een omgedraaide keukenstoel zitten en wipt een moment dat de poten kraken op de tegelvloer. Ik aai haar en wandel met mijn hand langs haar schouders, borsten, buik, dijen en houd haar knieën vast. We kijken elkaar aan. „Ik zal het theewater opnieuw opzetten“ zegt ze, en op dat moment weet ik dat de geilheid me nooit zal verlaten.